Mijn Youniqueness? Geen idee!?
In tijden waarin identiteit, eigenheid, profilering en positionering steeds belangrijker worden – Youniqueness – is het waardevol om stil te staan bij de eigen ‘merkwaarde’ of anders gezegd bij jouw ‘personal branding’ en dat van de organisatie waar je werkt. Of ben je plotseling ‘in between jobs’ geraakt en voel je daarmee extra de behoefte om eens te kijken naar jouw toegevoegde waarde en hoe je dat het beste uit kunt dragen?
Klopt het beeld dat anderen van jou hebben wel?
Waarmee onderscheid je je van een ander? Van een andere directeur? Wat heeft jou gevormd? Waarin maak jij het verschil? Waarover wil jij op een podium spreken? Wat is jouw toegevoegde waarde in een netwerk? Klopt het beeld dat anderen van jou hebben met het beeld dat je van jezelf hebt? Hoe kun je jezelf het beste presenteren, als individu, in je huidige baan en in volgende posities? En hoe draag je het beste uit waar jouw organisatie voor staat?
Jezelf zijn in de professionele context
Gedurende de week ga je op zoek naar thema’s, life/work changing moments en onderwerpen die kenmerkend zijn voor jouw persoonlijkheid, jouw manier van werken en jouw houding in het leven. Dit plaatsen we allemaal in een professionele context waarbij we uitdrukkelijk rekening houden met het feit dat je deze onderwerpen wilt delen, inspirerend wilt zijn en een rolmodel voor anderen.
En uiteraard ook in de praktijk oefenen
En natuurlijk helpen we je ook om dit daadwerkelijk te doen: in bijvoorbeeld een belangrijke presentatie, bijeenkomst, interview in media, sparringspartner bij netelige kwesties, etc. Uiteindelijk gaat het erom ervoor te zorgen dat je alert blijft en de kansen steeds beter gaat herkennen om jezelf op de beste manier te presenteren en je ‘mannetje’ of ‘vrouwtje’ te staan.
check de beschikbare data op de pagina ‘personal branding’ op deze site.