Menu

LinkedIn Stories: dit is je kans.

LinkedIn Stories: dit is je kans.

Vanaf vandaag introduceert LinkedIn het nieuwe communicatiemiddel ‘stories’. Nederland is uitgekozen als proeftuin hiervoor en dat is Boffen met een hoofdletter B. Nu kun je als organisatie de kans grijpen om in een story van maximaal 20 seconden je boodschappen uit te dragen.

Het is een fantastische manier om op een aantrekkelijke manier te laten zien waar je voor staat, voor wie je het doet en hoe je het doet. Juist omdat je het zo kort en krachtig moet doen, is het zeer belangrijk om heel goed voor ogen te hebben wat je boodschap is of wat je boodschappen zijn.

Het is ook essentieel om strategisch na te denken over je verhaallijn, de lijn die je wilt neerzetten in de loop van de tijd. Pak je elke week/maand bijvoorbeeld een thema waarover je uitweidt. Wat wordt jouw herkenbare handtekening als het gaat om dergelijke stories? Hoe verpak je je boodschap in een video op een relevante manier voor degene tot wie je je richt? Tot wie richt je je trouwens überhaupt?

Wij zien veel mogelijkheden voor organisaties – groot en klein –  om hier het podium te pakken op een manier die bij hen past. Omdat de verhalen na 24 uur weer verdwijnen van LinkedIn, kun je ook wat meer ‘spelen’, creatiever en losser zijn. Zonder dat je je professionaliteit uit het oog verliest natuurlijk.

0 Comments Leave a reply

    Leave a comment

    Your comment(click button to send)

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    This is a unique website which will require a more modern browser to work!

    Please upgrade today!